Procedura wydawania mLegitymacji szkolnej
w Akademii Dobrej Edukacji im. Macieja Płażyńskiego w Gdańsku
podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków
Informacje ogólne
- mLegitymacja szkolna jest elektroniczną wersją legitymacji szkolnej wydanej w wersji papierowej/plastikowej, co oznacza, że nie ma możliwości wygenerowania jej, jeśli uczeń nie posiada legitymacji papierowej/plastikowej.
- Dokument elektroniczny mLegitymacja ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja wydana w wersji papierowej/plastikowej (za jego pomocą można potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły oraz skorzystać z ulg przysługujących z tytułu posiadania legitymacji szkolnej).
- mLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności legitymacji szkolnej w wersji papierowej/plastikowej.
- mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji i działa na urządzeniach z Androidem (wersja minimum 6.0) i iOS.
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w aplikacji mObywatel – załącznik nr 1 - Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów i studentów – załącznik nr 2
Wydawanie mLegitymacji
- mLegitymacja wydawana jest na pisemny wniosek pełnoletniego ucznia lub rodzica/opiekuna prawnego niepełnoletniego ucznia – załącznik nr 3.
- Wniosek należy złożyć w sekretariacie Akademii na III piętrze, okazując przy tym legitymację papierową/plastikową, w celu zweryfikowania okresu jej ważności.
- Do wydania mLegitymacji niezbędne jest również zdjęcie w formacie .jpeg lub .jpg. Waga pliku nie może przekroczyć 5MB. Zdjęcie musi spełniać takie same kryteria, jak zdjęcie do dowodu lub paszportu:
https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu - Zdjęcie należy przesłać na adres mailowy: mlegitymacja@adegdansk.pl. W tytule wiadomości należy wpisać imię i nazwisko dziecka oraz etap edukacyjny (szkoła podstawowa/liceum/technikum), tak samo powinien być nazwany plik ze zdjęciem, np. Jan Kowalski SP.
mLegitymacja będzie wydana tylko do prawidłowo wypełnionego wniosku i zdjęcia wykonanego zgodnie z wymogami powyżej. Osoby zajmujące się wydawaniem mLegitymacji nie poddają zdjęć obróbce do właściwej wagi czy formatu. - Wnioskodawca w ciągu 7 dni od złożenia wniosku otrzyma mailową informację o możliwości odbioru w sekretariacie szkoły wygenerowanego kodu QR oraz kodu aktywującego, umożliwiających dostęp do usługi.
- mLegitymacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowania kodów w systemie.
Unieważnianie mLegitymacji
- Szkoła unieważnia mLegitymację:
- na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców/opiekunów prawnych niepełnoletniego ucznia (załącznik nr 4) w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzenia, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna,
- z urzędu, w przypadku:
- utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej w wersji papierowej/plastikowej,
- utraty legitymacji szkolnej w wersji papierowej/plastikowej,
- przejścia ucznia do innej szkoły
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w ramach wydania mLegitymacji