W ramach projektu FUN LAB FundacjI PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza nasza szkoła wzbogaciła się o profesjonalny sprzęt elektroniczny, który umożliwia uczniom zdobywanie wiedzy poprzez praktyczne działanie. Zakupiono trzy nowoczesne urządzenia renomowanej firmy RIGOL, wykorzystywane w laboratoriach i uczelniach technicznych:
- Wielokanałowy generator arbitralny – pozwala na tworzenie różnorodnych przebiegów prądu elektrycznego o określonych amplitudach, częstotliwościach i kształtach. Dzięki temu uczniowie mogą badać zachowanie układów elektronicznych w realistycznych warunkach.
- Wielokanałowy oscyloskop cyfrowy – umożliwia precyzyjną obserwację przebiegów napięcia i prądu w czasie rzeczywistym. To nieocenione narzędzie do nauki analizy i diagnostyki sygnałów w układach elektronicznych.
- Laboratoryjny zasilacz prądu stałego z funkcją amperomierza i watomierza – umożliwia zasilanie różnorodnych komponentów, w tym mikrokontrolerów (np. Arduino) oraz silników krokowych, które wymagają wyższego napięcia i natężenia prądu niż oferuje standardowy port USB. Dzięki funkcji pomiaru prądu i mocy uczniowie zdobywają praktyczne umiejętności z zakresu elektroniki.
Dzięki tym urządzeniom uczniowie nie tylko zrozumieją podstawowe zjawiska związane z przepływem prądu elektrycznego, ale również nauczą się korzystać z profesjonalnych narzędzi wykorzystywanych w przemyśle i nowoczesnej inżynierii. Wiedzę zdobytą na lekcjach będą mogli rozwijać podczas zajęć warsztatowych w ramach specjalizacji i opieki naukowej, samodzielnie obsługując zaawansowany sprzęt pomiarowy.
Dodatkowo, w ramach projektu zakupiono laserowy dalmierz marki Bosch, umożliwiający bardzo precyzyjne pomiary odległości do 100 metrów. Urządzenie to doskonale sprawdzi się podczas zajęć warsztatowych z pomiarów zarówno wewnątrz budynku szkoły, jak i w terenie. Uczniowie nauczą się wykonywać pomiary długości, szerokości oraz wysokości przestrzeni, co okaże się przydatne nie tylko podczas zajęć, ale również w codziennym życiu – na przykład przy planowaniu remontu. To także świetna okazja, by zainspirować młodzież do rozwoju w kierunku architektury, budownictwa lub geodezji.